Nyhedsbrev 2023-06

Velkommen til nye medlemmer

Vi er nu 80 medlemmer - mod 79 for et år siden.

Træninger i juni

Kan du sætte poster ud til en af weekendtræningerne, hjælpe gæster i gang eller noget tredje?

Træningen bliver bedre for alle, hvis lidt flere tager en beskeden tjans af og til. Klik ind på Opgavebørsen og se, hvad du kan hjælpe med næste gang, du deltager.

Hjælp klubben på Gladsaxedagen

OK73 har sagt ja til at deltage i årets Gladsaxedag lørdag den 26. august.

På Gladsaxedagen får kommunens klubber og foreninger mulighed for at præsentere deres aktiviteter i området på den afspærrede Søborg Hovedgade, Rådhushaven og Rådhusparken. Sidste år var vi placeret i Rådhusparken ud mod Rådhuspassagen. En god placering, der gav os mulighed for at fortælle de forbipasserende, hvad Orienteringsløb går ud på.

Til formålet havde vi lånt systemet ”Go4O”, som Jakob havde sat op for os og som Bent Mortensen og hjælpere havde i drift dagen igennem.

I en ramme på ca. 30x30 m står et netværk af poster med SI-bokse. Deltagerne får et kort med en række poster som på en O-bane (lette som svære) og skal gennemløbe banen fra start til mål, hvor de får taget tid.

Mange forbipasserende faldt ind og tog udfordringen op med godt humør. Vi så også enkelte o-løbere forsøge sig.

Vi fik måske nogle nye medlemmer, eller nogle vi genså til søndagstræningen.

Vi har brug for 8 hjælpere, der i kortere eller længere tid på dagen kan oprette ”stævnepladsen” og instruere interesserede, der vil prøve en ny form for orienteringsløb.

Eventen er lagt på opgavebørsen, hvor du kan melde dig til. Eller spørg Jørn (29 46 60 45), der kan forklare mere.

Klubmesterskab

Tilmeldingen er åben til årets klubmesterskab d. 18. juni i Glleskov. (Facebbok)

Hjælp klubben til kommunens Idrætsevent

De kommunale folkeskolers 4., 5. og 6. klasser får igen tilbud om at deltage i orienteringsløb, kaldet Idrætsevent, i Høje Gladsaxeparken.

Eventen skal i år foregå torsdag den 21. september i parkområdet syd for højhusene. Eleverne får tilbudt et mangepostløb og et sprintløb. Det bliver også tilfældet i år.

Til mangepostløbet bruger vi nogle af de faste poster suppleret med andre placeringer. Alle poster bliver markeret med skærme. Eleverne bliver opdelt i hold på 3. De får en time til rådighed, hvor de skal finde så mange poster som muligt. Der bliver ikke taget tid, men antallet af fundne poster indgår i en konkurrence klasserne imellem. Kontrol af posterne sker med stiftklemmer.

Vi tilbyder også en sprintbane før eller efter mangepostløbet

OK73 står som sagt for orienteringsdelen med baner og kort, medens kommunen sørger for logistikken med at håndtere tilmeldinger, tidsplan m.m.