Nyhedsbrev 2020-06

Sommerferieplaner?

Er det os, der skal levere oplevelser og aktiviteter til danskerne i sommerferien? De mest almindelig ferieplaner er nok Oplev Danmark og Find Aktiviteter I Lokalområdet.

Skal vi ikke hjælpe folk med det?

Har du en ide til en aktivitet? Det kan være weekender, men det kan også være hverdage. Send den ind her - og følg med i andres ideer.

Vi må forvente, at Corona-restriktionerne letter yderligere inden sommerferien. Uanset hvad, så indretter vi os naturligvis efter myndighedernes retningslinjer.

/ Jakob Lind Tolborg

Juni er fuld af aktiviteter

På trods af Corona-restriktioner er vi godt i gang igen. Bemærk, at vi indtil videre kræver tilmelding til træninger, så vi kan tage passende forholdsregler.

Løbetræningen er startet

Vi fik afsat alle 10 pladser til den allerførste løbetræning. Sikke en start.

Konceptet er, at vi løber i et tempo, hvor alle kan være med. Undervejs holder vi pauser, og det er her, man kan give den gas, hvis man vil - Trapper, bakker, intervalløb, stafetløb, natur fitness og meget andet.

De næste to gange var vi ikke ret mange, men vi fik alligevel nogle gode træninger. Og samtidig fik vi kigget nogle gode stedet ud, som vi kan bruge igen.

I morgen, onsdag d. 3. juni, er der kun fire ledige pladser tilbage.

SkovCup

Der bliver ikke SkovCup den 12. august. Vi må se frem, til normale forhold i 2021, så vi kan komme i gang igen.

/ Inge Madsen

Corona krisen

Det begynder så småt at lysne for os ”sultne” o-løbere. Der er givet tilladelse til at arrangere o-løb med tidtagning. Dog må der ikke etableres egentlig stævneplads. Løberne skal komme enkeltvis til startstedet, og umiddelbart efter mål, forlade målstedet i behørig afstand. Før og efter løbet skal hænder og materiel sprittes.

Start intervallet skal fordeles i grupper af 10 personer. Efter 8. juni forventes gruppeantallet udvidet til 30 personer.

OK73’s weekend træning

Klubbens weekend træning er begyndt igen. Jens-Erik og hjælpere står klar med håndsprit og en mængde kort.

PDF selv - træning

Det har vist sig, at mange er glade for disse alternative løb. De kan løbes når som helst. Måske skal vi fortsætte, - også efter Corona-krisen.

Indtil videre, vil jeg fortsat udsende en OK73 begynder og let bane på faste poster i Aldershvile. Mashas moment baner, Skærmens baner i Store Hareskov samt baner i Ravnholt fra Gåsehuset.

Klubmesterskabet, d. 21. juni

Vi afvikler mesterskabet, næsten som vanligt, dog med intervalstart. Bent Johansen har lavet banerne i Stenholt Vang, - nu også en begynderbane.

Efter løbet spiser vi vores medbragte mad og drikkelse, spredt omkring, uden for HIF’s klubhus.

Tilmelding fremgår af hjemmesiden, hvor startlister også snart kommer.

Jættemilen 2020, d. 8. november

Planlægningen er i gang, og alt forløber fortsat uden forhindringer. Håber ikke på Corona begrænsninger. Reserver weekenden allerede nu.

/ Gunner Jørgensen

Vi byder Ida Bech og Theodor Bech-Husum velkomne i klubben.

Åbne løb

Bortset fra Ballerups Sommer Cup er stort set alle åbne løb i 1. halvår aflyste. Læsø 3-dages fra d. 14. juli kan anbefales.

/ Gunner Jørgensen

Har du noget, du vil have med i et kommende nyhedsbrev? Send det til nyhedsbrev@ok73.dk. Vi tilstræber at udsende et nyhedsbrev i starten af hver måned.