Nyhedsbrev 2021-10

Rekordstor tilmelding til oprykningsmatchen

Med 36 deltagere indtil videre står vi med rigtig gode kort på hånden i oprykningsmatchen. Det er vi mange, der ikke vil gå glip af.

Tilmeldingsfristen er 1. oktober - dog med mulighed for eftertilmelding indtil 5. oktober. Skynd dig med, hvis du ikke allerede er tilmeldt.

Har du brug for kørelejlighed til Hedeland, så giv lyd. Vi er jo mange, der skal samme vej.

Kort og vejvalg i Hedeland

Det er vist sikkert at sige, at det er et andet terræn, end vi er vant til. I Hedeland er der ikke ret meget skov, men der er halvåbne vidder, højt græs, et par meget onde bakker, og en del ikke-gennemtrængeligt krat.

I forhold til krattet gælder det nok mere end nogen siden før om at vælge det optimale indløb til posten, også selvom vejen bliver lidt længere.

Der er kort og ruter på O-Track fra et tidligere o-løb. Tag meget gerne et kig på det. Der er en del at lære for mange af os.

Bålhygge med skumfiduser til træning

Vi deltager i Danmarks Motionsuge med vores weekendtræning 17. oktober. I den anledning opgraderer vi med bålfad og skumfiduser, som Julie tager med. Hvis vejret bliver godt, forventer vi en god portion gæster.

Læs mere på Facebookbegivenheden og inviter gerne flere, hvis du kender nogle, der mangler en portions friluftsliv.

Træninger i oktober

3. okt: Weekendtræning (Facebook)

• Vært: Birthe

7. okt: Tekniktræning (Facebook)

14. okt: Tekniktræning (Facebook)

17. okt: Weekendtræning (Facebook)

• Vært: Jakob

• Bålfad mm: Julie

Hold øje med Facebookbegivenheder og hjemmeside for eventuelle aktiviteter efter efterårsferien.

Vi kan alle hjælpe til Jættemilen

Vi har en social forpligtelse til at arrangere o-løb for medlemmer af andre o-klubber, ligesom de gør for os. Derudover giver løbet en god indtægt, som kommer alle i klubben til gode.

Vi mangler stadig hjælpere til årets Jættemilen, der foregår i Tisvilde Hegn. Der er opgaver både d. 13. og 14. nov., med udgangspunkt i den store P-plads ved stranden.

Lørdag har vi brug for hjælp fra kl. 12 til kl. 16, og søndag fra kl. 7.30 til kl. 16. Nogle opgaver tager et par timer og andre længere tid. Kan du hjælpe bare en af dagene, måske kun en formiddag er det rigtig fint.

Eksempler på opgaver

Der er funktionsledere til alle opgaver som kan fortælle hvad man skal lave. Så det er nemt at gå til.

• Udsætning af poster lørdag, forløb med udsætning af Sportident søndag morgen, og poster ind søndag eftermiddag. (Nye løbere kan med fordel følges med en erfaren løber.)

• Pasning af kiosk

• Pasning af væskepost

• Start (der er samlet start, der skal bruges 10 personer her)

• Opbygning af stævneplads lørdag og nedpakning søndag.

Hvis du er i tvivl om, hvilken opgave du vil melde dig til, så finder vi ud af det.

Jeg håber, at mange af vores nye medlemmer også har lyst til at deltage, da det er en god måde at lære resten af klubben at kende. Det plejer at være ret hyggeligt.

Klubben giver gratis overnatning og middag i Tisvilde for dem der hjælper både lørdag og søndag.

Du kan give besked om at hjælpe eller stille spørgsmål til Ulla på ullavalnert@gmail.com eller 29467045. Eller spørg dem du møder til træning eller løb.

Mange af os mødes til divisionsmatch d. 10. okt., hvor jeg også er med. Så der er mulighed for at snakke om det.

O-hilsen fra Ulla Valnert

Diverse skoleaktiviteter

Har du mulighed for at hjælpe indenfor normal arbejdstid, så tjek Opgavebørsen. Vi har en del skoleaktiviteter frem til efterårsferien, og vi mangler hjælpere på flere af dem.