Nyhedsbrev 2022-12

Weekendtræninger i december

Brug vores Facebookbegivenheder, så får andre også øje på dem.

11. dec: Juleløb for Ballerup OK og OK73

De to klubber skiftes til at arrangere et lille hyggeligt juleløb. I år er det Ballerup OK, der står for det.

Start fra Balleruo OK's klubhus mellem 10:30 og 11:00. Posterne indsamles fra 12:15. Parkering på p-pladser langs Værløsevej syd for skoven og ellers på marken ved klubhuset.

Tilmelding senest onsdag 7. dec. til ballerup.ok@gmail.com med navn, SI-briknr og evt løbsniveau og ca. længde.

Efterfølgende er der fællesspisning af egen madpakke og medbragte drikkevarer for medlemmer af OK73 i vores eget klubhus.

Jættemilen 2022

Jættemilen blev gennemført til UG. Fint vejr, flot stævneplads og smukt startsted. 495 løbere deltog, lidt færre end sidste år, selvom løbet var rangeret som WRE-løb.

Der deltog 35 WRE-løbere fra Sverige, Norge, Ukraine samt 3 fra Hongkong. 1 fra Pakistan som dog ikke deltog.

Det var de danske løbere som udeblev. Til gengæld kom der flere udenlandske løbere. Var det DOF's planlægning af et DM ultralang ugen før eller Ranglisteafslutning dagen før, der gjorde udslaget.

Jeg ved godt, at Coronaen var en delvis årsag, men desværre er det ikke første gang, at DOF planlægger dårligt. Det påvirker lysten, og det kan undre, når DOF samtidig mangler klubber til løbsarrangementer.

PS: H21-banen blev vundet på 1 time og 42 min. Hvordan man kan løbe en bane på 20,5 km med 48 poster, 5 min/km, er mig en gåde.

Tak til Jørn som Stævneleder og alle hjælpere.

Gunner

Klubbens 50. års jubilæumsløb i 2023

Bestyrelsen har besluttet at afholde et by-orienteringsløb i Gladsaxe søndag d. 14. maj 2023 - og dermed bekræfte klubbens tilhørsforhold til Gladsaxe kommune.

Gladsaxe kommune har givet et tilskud, herunder til tegning af et bykort. På den baggrund vil vi også indbyde Gladsaxes borgere til at deltage i løbet.

Stefan, Jørn og Bent M. er i fuldgang med at færdigtegne bykortet.

Som sædvanligt har vi brug for en masse hjælpere, så reserver weekenden allerede nu. Som tidligere beskrevet, forsøger vi et gradvist generationsskifte, herunder funktionslederposterne.

Længe har vi efterlyst "føl". Ida og Jesper har meldt sig, men vi har brug for flere.

Følgende poster er besat:

• SL, Stævneleder: Gunner, med Ida Bech som føl.

• BL, Banelægger: Bent J., med Jesper Lykking som føl.

I øvrigt:

Bent Mortensen vil gerne, efter mange år, overdrage håndteringen af SportIdent udstyret til en anden, evt. til et føl.

Gunner