Nyhedsbrev 2022-07

Træninger i juli

De fleste andre orienteringsklubber er gået i dvale henover sommerferien, men vi klør på.

Vi forstærker indsatsen med intro til o-løb

Hensigten er at få flere medlemmer, men også en mulighed for, at nye klubmedlemmer får en bedre tilgang til sporten.

Søndagstræningen tilsigter bredt. Her deltager mange familier med børn, vore egne løbere samt ikke-medlemmer i alle aldersgrupper.

Jens-Erik har kreerer forskellige baner i Aldershvile og Store Hareskov. Dette faste holdepunkt har givet mange nye løbere, men også et sted hvor ”gamle” og nye ”løbere” lærer hinanden at kende.

Jakob udbreder kendskabet via Facebook. Birthe og andre guider trofast.

Det fortsætter vi med.

Som noget nyt arrangerer en lille gruppe, bestående af Anna, Camilla, Ida og Gunner, nu nogle introløb, fordelt på lørdage og hverdage. Gruppen udsender introduktioner, direkte eller via Facebook, til institutioner og virksomheder.

Måske kender du nogle, der er interesseret? Alle klubmedlemmer er selvfølgelig velkomne.

Hverdags Introløb primært for unge mellem ca. 16 til 27 år

1. INTRO:, tirsdag, d. 26. juli. – Let bane ca. 2 km.

• Efter en kort intro, hvor kort og signaturer gennemgåes, går vi samlet i skoven for at finde posterne.

• Undervejs vises hvodan skovens terrængenstande, som stier, grøfter, moser, bakker, lavninger, mm., er tegnet på kortet.

• Når banen er gennemgået, kan du alene eller med en følger, løbe den samme bane.

2. INTRO, torsdag, d. 28. juli. – Let bane ca. 2 km.

• Samme forløb, som 1. intro, dog med andre poster.

3. INTRO, tirsdag, d. 2. august. – Mellemsvær bane ca. 2 km.

• Samlet, går vi ca. halvdelen banen igennem. Øver lidt kompas.

• Efterfølgende, kan du alene eller med en følger, løbe hele banen.

4. INTRO, torsdag, d. 4. august. – Svær bane ca. 2,5 km, med elektronisk tidskontrol.Samlet, går vi lidt af banen igennem. Øver lidt kompas.

• Efterfølgende, kan du alene eller med en følger, løbe hele banen.

• Til tidskontrol bruges elektroniske SI brikker, - SportIdent.

Mødested: P-pladsen ved ”Halvvejshuset”, Frederiksborgvej 111, Værløse.
Mødetid, hverdage: kl. 17.00

Lørdags Introløb primært for travle voksne

1. INTRO: 13. august – Let bane ca. 1,5 km.

• Vi gennemgår orienteringskort og udvalgte signaturer.

• Vi går samlet eller i grupper i skoven for at finde posterne. Undervejs viser vi, hvordan skovens terrængenstande (stier, grøfter, moser, bakker, lavninger, mm.) er tegnet på kortet.

• Du løber den samme bane - alene eller sammen med et par andre.

2. INTRO: 20. august – Mellemsvær bane ca. 2 km.

• Vi går igen samlet eller i grupper ud i skoven og ser på andre terrængenstande. Vi øver lidt kompas.

• Du løber den samme bane - alene eller sammen med et par andre.

3. INTRO: 27. august – Svær bane ca. 2,5 km.

• Du løber banen alene eller med en erfaren følger - evt. med tidtagning som til konkurrencer.

Mødested: P-pladsen ved ”Halvvejshuset”, Frederiksborgvej 111, Værløse.
Mødetid, lørdage: kl. 10.00

Velmødt i skoven