Nyhedsbrev 2022-04

Velkommen til Robin Larsen

Dermed er vi 82 medlemmer (+6% det forløbne år)

Skal vi op i 3. division? Eller ned i 5. igen?

Er du tilmeldt ovre i O-Service? De første 12 OK73'ere har valgt en bane.

Det er ikke for sjov, når vi siger, at en divisionsmatch er for alle - på trods at det elitære navn. Det er i sandhed et løb for bredden, hvor det gælder om at have løbere på fleste forskellige baner - også begynderbanen og de lette baner.

1. match afvikles 1. maj, og vi skal meget gerne stille med mindst 35 løbere for at kunne drille de andre hold.

• Har du brug for hjælp med O-service, så sig til.

• Har du brug for kørelejlighed til Græsted-Aggerbo, så sig til.

Reserver også 18. sep. (1. match) og 2. oktober (Op/ned-rykningsmatch).

Torsdags-tekniktræning

Som medlem af OK73 og en række andre klubber i området har du mulighed for at deltage i tekniktræning om torsdagen. Det foregår i forskellige skove i området, og det er baner for både nye og garvede løbere.

De enkelte træninger fremgår af træningsoversigten her på siden og af kalenderen på forsiden.

Divisionsmatchen i Store Hareskov

OK73 arrangerer 1. 2. divisionsmatchen i Store Hareskov, d. 24. april. Alt er ved at være på plads, dog kan vi godt bruge flere hjælpere. Kontakt Ullaullavalnert@gmail.com.

Vi blev opfordret til at arrangere årets første divisionsmatch for Østkredsens klubber i 1. og 2. division. Vi opfattede det som en tillidserklæring og sagde ja til opgaven. Planlægningen gik i gang, startende med at søge skovtilladelse i Naturstyrelsen, finde banelægger og andre funktionsledere til opgaven. Vi er nu kommet så langt, at vi i løbet af kort tid kan sende et kort med posterne til Naturstyrelsen, som man har betinget. Banerne er godkendt af banekontrollen og manillamærkerne er sat ud til foreløbig markering af posternes placering, så andre skovgæster kan se, at formalia er i orden, og at postudsætterne kan se at deres poster bliver sat det rigtige sted.

Efter divisionsmatchen er der åbne baner for de klubber, hvis medlemmer har lyst til et godt orienteringsløb.

Skitserne til stævnepladsen er tænkt på plads, starten placeret. Endelig er børne-sprintbanen ved at være klar til de glade børn.

Tak til alle, der har sagt ja til at hjælpe og stå for et sportsligt godt arrangement.

Træninger i april

3. apr: Weekendtræning (Facebook)

• Baner i Bøndernes Hegn på faste poster

• Baner i St. Hareskov på Manillamærker: Jens Erik

• Vært: Mangler (Tilmeld dig i Opgavebørsen)

7. apr: Torsdag-tekniktræning i Slagslunde Skov (Facebook)

10. apr: Weekendtræning (Facebook)

• Baner i Bøndernes Hegn på faste poster

• Baner i St. Hareskov på Manillamærker: Jens Erik

• Vært: Mangler (Tilmeld dig i Opgavebørsen)

21. apr: Torsdag-tekniktræning i Tokkekøb Hegn (Facebook)

28. apr: Torsdag-tekniktræning i Ravnsholt (Facebook)

Gode o-løb rundt i landet

14.-16. apr: Påskeløbet er et 3-dages arrangement omkring Himmelbjerget. Allerede nu er der tilmeldt over 1000 løbere. Tilmeldingen slutter 1. april. Er det noget for dig, kan vi måske eftertilmelde dig. Ruski har vist en overnatningsmulighed. (Facebook)

29. maj: SM Stafet i Korsør Lystskov. Efterhånden er det sjældent, at der arrangeres stafetløb. Det er sjovt.

19.-21. jul: Læsø 3-dages er o-løb i spændende klit terræner, og ofte med mål på standen. Oplev den seværdige ø - f.eks. på cykel. Traditionen tro deltager et lille hold OK73’ere. Nogle overnatter på campingpladsen, andre lejer sig ind. Vær opmærksom på, at Camping pladsen hurtigt bliver optaget.

Kontakt Gunner på 40 312 314 / gj@scanelpro.dk for at høre nærmere.

Klubmesterskab 2022

Reserver 19. juni. Skoven er ikke valgt endnu, formentlig Store Dyrehave. Efterløbet byder klubben på en buffet i klubhuset. Indbydelse kommer senere.