Nyhedsbrev 2020-07

Indhold til næste nyhedsbrev?

Send det til nyhedsbrev@ok73.dk. Vi tilstræber at udsende et nyhedsbrev i starten af hver måned.

Aktiviteter i juli

I juli måned har vi både orienteringstræning og løb/fitness-træning hver uge - her med links til vores Facebookbegivenheder.

Der er muligheder for opgraderinger af vores weekendtræninger. Byd ind, hvis du har lyst til at lave bane med skærme, figurer eller andet. (Jakob Lind Tolborg)

Sommerkomsammen

Invitationen er opdateret (Gunner Jørgensen)

Idrætsevent for 4.-6. klasser

Vi har igen i år påtaget os opgaven med et mangepostløb og en sprintbane, når Gladsaxe Kommune torsdag d. 17. september inviterer 4.-6. klasserne fra kommunens folkeskoleklasser til Idrætsevent i Høje Gladsaxe Parken.

Kom og vær til at give ungerne en oplevelse. Vælg en opgave eller to i Opgavebørsen. (Jørn Andreasen / Dres)

O-løb for Enghavegårdskolen

Vi har tidligere lavet orienteringsløb for skolen bag Høje Gladsaxe. Nu er de interesseret i at gentage succesen. Vi afventer en dato fra dem.

Når jeg hører nærmere, lægger jeg opgaven ind på Opgavebørsen med håb om nogle gode hjælpere. Der bliver først et besøg på skolen og derefter et o-løb i Høje Glasaxeparken. (Jørn Andreasen / Dres)

Skole-OL - Nye muligheder

Vores arrangement med terrænløb og o-løb i samarbejde med Trongården Idrætsforening blev som bekendt aflyst.

Skole OL og DOF har nu åbnet for, at vi kan arrangere et o-løb efter gældende regler i september-oktober måned, hvis nogle af de skoler, der havde tilmeldt sig, er interesseret.

Det er indtil videre VerdensBørn Grundskole med 21 elever, og jeg afventer en dato fra dem. Når jeg hører nærmere, lægger jeg opgaven ind på Opgavebørsen med håb om nogle gode hjælpere.

Min plan er at fortælle eleverne om o-løb på skolen og derefter tage dem med i skoven, hvor de får mulighed for at løbe to baner, med stigende sværhedsgrad. (Jørn Andreasen / Dres)

Jættemilen

Invitationen er på trapperne, og det samme gælder et nyt tilmeldingssystem. Igen skal udenlandske løbere betale online med kreditkort, og i modsætning til sidste år skal vi også have det til at fungere med gruppetilmeldinger. (Jakob Lind Tolborg)

Simpel og nødvenlig kommunikation

I Galten har de knækket koden til at kommunikere om klubben til folk i lokalområdet. Det er slet ikke så svært. Læs om deres tilgang i DGI's artikel. (Jakob Lind Tolborg)

Jeg har oprettet en Instagram-profil for klubben. Det er primært for at kunne følge hashtags med relation til løb og andre aktiviteter i lokalområdet og like relevante personers opslag.

Følg gerne med ovre på Instagram og tag gerne klubben, hvis du selv laver opslag der. (Jakob Lind Tolborg)

Orienteringsklubberne på Facebook

OK Roskilde er med 2.590 point den danske orienteringsklub, der har fået mest ud af deres Facebookside i årets første 6 måneder.

OK73 ligger nr. 17 med 628 point. Se hele listen ovre på ForeningsFIF.dk. (Jakob Lind Tolborg)

Du kan nemt gøre en forskel

Hvis du har en Facebookprofil er det guld værd, når klubbens medlemmer skriver en kommentar til et opslag på Facebooksiden eller trykker Deltager / Interesseret på klubbens begivenheder.

Det gør, at Facebook vurderer det som interessant - og derefter viser det til flere personer, potentielle deltagere og potentielle medlemmer. (Jakob Lind Tolborg)

Hjælp til PowerPoint

Vi har gennem årene fået flere henvendelser fra en række skole om at lave orienteringsløb. Det har flere gange gået på melodien med et besøg på skolen og derefter et løb i det fri - på skolen, i skoven eller i Høje Gladsaxeparken.

Ved besøget på skolen har jeg strikket en primitiv PowerPoint sammen. Jeg synes ikke, at det er tilfredsstillende, så jeg beder om hjælp fra en kyndig på det område til at lave en Power Point af bedre kvalitet.

Hvis du er med på at lave sådan en fætter, som vi kan være bekendt, så giv mig et praj på mail: jorn@andreasen.cc eller på 29 46 60 45. (Jørn Andreasen / Dres)