Nyhedsbrev 2022-10

Nye medlemmer

Velkommen til Susanne

Dermed er vi 83 medlemmer, hvilket er en fremgang på 4 medlemmer det seneste år.

Forberedelse til divisionsmatchen i morgen

Informationer om løbet og starttidspunkter finder du på Farum OK's hjemmeside. Bemærk, at der er hele 1.500 meter fra stævnepladsen til starten, så kom i god tid.

Det tegner til et meget tæt opgør i morgen, og den tredje oprykning i træk er bestemt en mulighed, såfremt vi ikke bliver ramt af sygdom, afbud og udeblivelse.

Du kan forberede dig med tidligere baner i O-Track, men du nyder lørdagen hjemme i sofaen:

Analyse af divisionsmatchen

Jeg har traditionen tro forsøgt at kigge i krystalkuglen for at vurdere vores chancer. Bliver vi nr. 1 eller 2, rykker vi op i 3. division, og ellers bliver vi i 4. division.

Antal deltagere

Vi plejer at sige, at vinderne typisk er dem med flest deltagere.

• 49 - Amager OK

• 47 - Herlufsholm OK

• 41 - OK73

• 38 - Køge OK

Maks. antal point

Men det kræver jo, at alle deltagere kan få point, og flere af de andre klubber har for mange deltagere på enkelte baner.

• 182 - Amager OK

• 181 - Herlufsholm OK

• 175 - OK73

• 155 - Køge OK

Rangering af løbere

Hvis jeg ydereligere rangere løbere baseret på deres tider fra årets to tidligere divisionsmatcher, bliver det endnu mere interessant. Nye løbere, eller gamle løbere på nye baner, kan jeg naturligvis ikke vurdere på denne måde.

• Vi taber til Amager OK med 15 point (?)

• Vi vinder over Herlufsholm OK med 5 point (?)

• Vi vinder over Køge OK med 19 point (?)

I spændt forventning
Jakob

Weekendtræninger i september

Brug Facebookbegivenhederne, så er der også andre, der får øje på vores aktiviteter.

Årets sidste tekniktræninger på torsdage

I samarbejde med flere andre o-klubber i området:

• 6. okt:: Tekniktræning i Farum Lillevang (Facebook)

• 13. okt: Tekniktræning i Nyvang - Terkelsskov (Facebook)

• 20. okt: Tekniktræning i Ryget Skov (Facebook)

• 27. okt: Tekniktræning i Nørreskoven (Facebook)

Vi skaber Jættemilen sammen

Jættemilen er et langdistanceløb, som OK73 arrangerer hvert år den anden weekend i november. I år er det i Søskoven lige nord for Nødebo.

Vi skal bruge mange hjælpere til Jættemilen d. 12.-13. nov. - både i kiosken, ved start, poster ud og ind samt flere andre opgaver. Der er opgaver til alle og rutinerede folk til at hjælpe dig i gang.

Hvis du vil hjælpe, så giv mig besked på ullavalnert@gmail.com, eller SMS på 29467045. Vi ses måske til divisionsmatch i morgen, så kan jeg fortælle mere om det.

O-hilsen
Ulla V., Frivilligkoordinator

Som Ulla skriver, har vi brug for mange hænder til Jættemilen. Hun har allerede samlet en del brave folk, der vil gøre deres til at Jættemilen bliver en vellykket begivenhed.

Du kan hjælpe klubben videre ved at tilbyde din hjælp til mindre eller større opgaver.

Sig til, hvor du vil hjælpe, og om du kan hjælpe kortere eller længere tid. Lad Jættemilen også blive en social begivenhed, hvor vi møder andre klubmedlemmer.

Vi ses
Jørn, Stævneleder

Idrætsevent for skoler i Gladsaxe Kommune

Igen i år har Sportsudvalget i Gladsaxe kommunes skoler valgt at lade orienteringsløb være en af aktiviteterne i skoleåret. Arrangementet var planlagt til at indeholde et orienteringsløb og en sprintstafet.

Der kom tilmelding fra 7 skoler, der stillede med over 900 elever!

Det var en stor fornøjelse og en stor udfordring. Det viste sig umuligt at afholde begge aktiviteter inden for den dag, der var til rådighed, så det blev besluttet at aflyse sprintstafetten. Desværre, men eleverne fik en god oplevelse og blev sendt ud i området efter den tidsplan som kommunens idrætskonsulent og sportsudvalget havde sat op.

Fra OK73 var vi 9 hjælpere, der stod for det idrætslige, med f.eks at instruere eleverne, gennemføre starten og rundere i terrænet for at hjælpe elever, der måtte være i tvivl om det næste vejvalg. Ved starten og i terrænet havde vi god hjælp af sportsudvalgets medlemmer.

Jeg synes, at vi har mod til at tilbyde vores hjælp til næste års idrætsevent og give de glade børn en god oplevelse

Vi ses
Jørn

Næste nyhedsbrev

Har du noget, der skal med i starten af næste måned? Send det til nyhedsbrev@ok73.dk inden udgangen af måneden.