Nyhedsbrev 2021-06

• Henriette

• Josefin

Pt. er vi 79 medlemmer. For et år siden var vi 59 (+34%).

Næste divisionsmatch 22. august

Det er sjovere at løbe om oprykning end nedrykning, så vi skal blive nr. 1 eller 2 i næste match. Vi vandt som bekendt den først match a point med nr. 2 og 3.

Sæt derfor et stort kryds i kalenderen, så vi kan møde talstærkt frem igen. (Facebook - Hjemmeside)

Løbsområdet bliver Jonstrup Vang Øst og Lille Hareskov med mulighed for træning i området til Ballerup Sommer Cup Etape 3 den 17. juni.

Mere tekniktræning i OK73

Efter første divisionsmatch kom der ønsker om mere tekniktræning, så nu retter vi fokus på at hjælpe alle nye medlemmer godt i gang.

Vi arbejder på at udbygge weekendtræningen med følgende aktiviteter:

• Ugens teknikbane med fokus på et bestemt moment

• Kort fælles intro kl. 10

• Opfordring til makkerløb (Ny + rutineret)

Bidrag til makkerløb

Vi får behov for flere rutinerede medlemmer, der af og til vil være makker for et nyt medlem og give gode råd om kortlæsning, vejvalg og andre finter.

Jens Erik lavede makkerløb i søndags med Anna og Peter roser konceptet:
Det er så lærerigt at have disse træninger sammen med en erfaren løber. En opfordring fra mig til at flere tager imod dette træningstilbud hvor vi både løber og går samtidig med at vi snakker om kort og landskab.

Husk klubmesterskabet

Årets klubmesterskab finder sted søndag 20. juni i Nørreskoven syd for Farum, hvor Knud Lykking (Ruski) er banelægger. (Tilmelding - Facebook)

Udover skarp konkurrence, byder klubben på en gratis buffet, kaffe, te og lidt mundgodt. Undervejs hyldes klubmestrene.

Weekendtræninger i juni

Husk at tilmelde dig, så vi hurtigt få en kollektiv besked ud, hvis en deltager tester positiv dagen efter.

Søren er banelægger i juni måned, og Ulla har meldt sig som vært alle gangene med planer om kort-undervisning af børnene.

Efterlysning: Vi mangler en banelægger til weekendtræninger i juli. Det drejer sig om mellemsvære og svære baner i Store Hareskov - inkl. en teknikbane. Hiv fat i Jens Erik for at høre mere.

Mashas tekniktræning

Der er kun en enkelt gang tilbage inden sommerferien. I øjeblikket plejer posterne at være i skoven fra tirsdag morgen til fredag morgen.

• 24. jun: Tekniktræning i Nørreskoven: Facebook

Orientering Online

Hvad sker der i orientering udenfor OK73? Orienteering Online er i luften igen efter en Corona-pause på et år.

Læs blandt andet hvilken klub, der fik 35 nye medlemmer på en måned? Og hvordan de gjorde det?

Har du noget, der skal med i starten af juli? Send det til nyhedsbrev@ok73.dk inden udgangen af måneden.