Nyhedsbrev 2021-08

• Anna

Vi er nu 80 medlemmer. For et år siden var vi 59 (+36%).

Sommerkomsammen - 8. august

Arrangementet er opgraderet, så du kan vælge mellem:

• Hyggeligt o-løb (2 km gang) i grupper med underlige opgaver, der skal løses i skøn samhørighed.

• Rigtigt o-løb (4 km løb) i Radiomarken.

Tilmeldingsfrist søndag d. 1. august til Gunner på gj@scanelpro.dk eller 4821 2324.

Læs mere om Sommerkomsammen (Facebook)

Divisionsmatch 2. runde - 22. august

Tilmeld dig løbet O-Service (Facebook)

Til 1. runde var 31 OK73'ere tilmeldt, og vi vandt meget snævert. For at fortsætte succesen, skal vi op på 30-35 deltagere igen.

Vi er allerede 17 tilmeldt, og der er baner til både begyndere og rutinerede løbere. Alle kan bidrage med point til klubben.

Kontingent

Kontingent for 2. halvår er tilskrevet. Med Skovtrolden i august udsendes kontoudtog, så I kan se status på jeres konto. Kontingentindbetaling er naturligvis velkommen til konto 1551 - 8230056.

Intro til banelægning

Gunner holder to workshops 6. sep. (Facebook) og 11. okt. (Facebook).

Lær om banelægning og bliv samtidig bedre til at forstå kortet og postdefinitionerne som orienteringsløber.

• Intro på storskærm til banelægningsprogrammet Condes.

• Vi kreerer baner med forskellige sværhedsgrader.

• Vi laver baner til en søndagstræning.

Tilmelding til Gunner inden 5. sep. på gj@scanelpro.dk, og tag din PC med, hvis du vil have programmet installeret.

Træninger i august

1. aug: Weekendtræning (Facebook)

• Vært: Birthe

12. aug: Tekniktræning (Facebook)

15. aug: Weekendtræning (Facebook)

19. aug: Tekniktræning (Facebook)

26. aug: Tekniktræning (Facebook)

29. aug: Weekendtræning (Endnu ikke oprettet)

Skovcup

Løbene har eksisteret i 25 år som aktiviteter for børn og unge i Nordsjælland, men løbene har haft det svært i de seneste år. Nu har folkene bag taget konsekvensen, så der kommer ikke flere Skovcup.

Skoleaktiviteter i de kommende måneder

Sæt kryds i kalenderen, hvis du vil være med. Det kommer sikkert mere konkrete forespørgsler, når vi kommer tættere på.

• 23. sep: For skoler i Gladsaxe Kommune i Høje Gladsaxe Parken.

• 30. sep: Skole OL med MTB-orientering ved Radiomarken.
    (Hverken dato og koncept ligger fast)

• 6.-7. okt: For skoler i Københavns Kommune i Valby Parken. (Vi forventer at deltage 1-2 dage)

• 15. okt: Skolernes Motionsdag for Den Lille Skole i Aldershvile Skov.

Mørkhøj Byfest - 14. august

For to år siden blev OK73 spurgt, om vi ville præsentere orienteringsløb ved en byfest arrangeret af foreningen Mørkhøjs Venner. Af flere grunde er det først blevet aktuelt i år. Vi har sagt ja til at deltage i arrangementet lørdag den 14. august, hvor der ikke var planlagt konkurrencer.

Nu har Østkredsen så valgt at afholde Sjællandsmesterskaber den weekend, hvilket bringer mig i en klemme, fordi jeg så risikerer at mangle hjælpere.

Jeg har brug for fire hjælpere lørdag den 14. august fra kl. 12:00 til 16:00 til at passe start og mål for de festdeltagere, der vil prøve at løbe orienteringsløb. Jeg satser på at kunne bruge vores SI-system til tidtagning.

Arrangementet finder sted på Mørkhøj Skole og idrætsplads på et nytegnet skolekort.

Jeg håber, at der er nogle gæve medlemmer, der vil give et nap og på den reklamere for sporten og OK73.

Ring eller skriv til mig på 29 46 60 45 eller jorn@andreasen.cc

Har du noget, der skal med i starten af juli? Send det til nyhedsbrev@ok73.dk inden udgangen af måneden.